THY’nin seferlerini kısıtlamasına tepkiler sürüyor
Türk Hava Yolları'nın (THY) Diyarbakır uçak seferlerinde kısıtlamaya gitmesinin ardından, uçak bilet fiyatlarının artması Diyarbakır'daki sanayici iş insanları, sivil toplum kuruluşları, oda ve dernek temsilcilerinin tepkisine neden oldu.
THY’nin seferlerini kısıtlamasına tepkiler sürüyor

THY’nin, doluluk oranının en yüksek olduğu iller arasında bulunan Diyarbakır’daki seferlerinde düşüşe gitmesine tepkiler sürüyor.

Vatandaşların da seslerini yükseltmesine neden olan uçak sefer sayısının düşürülmesi ve bilet fiyatlarının artmasıyla ilgili kentte başlayan tartışmalar sürerken, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Başkanı Mehmet Kaya ile Yönetim Kurulu Üyesi Fadıl Oğurlu sorunların çözümü için Ankara’da önemli temaslarda bulundu.

Anadolu Jet Bölgesel Uçuşlar Başkanı Şamil Karakaş ve Pazarlama ve Satış Müdürü (Sabiha Gökçen) Ahmet Yıldız ile bir araya gelen Mehmet Kaya ve Fadıl Oğurlu, görüşmede seferlerin artırılması ve uygun bilet ücretlendirilmesi ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Görüşme sonrası Rûdaw’a konuşan Kaya, “Firma yetkilileri bazı düzeltmeler yapacaklar ama bunlar yeterli değil. Biz sorunun kökten çözümü için THY Genel Müdürü ve Ulaştırma Bakanı ile görüşmek için randevu talebinde bulunduk. Bölgede uçuşlar büyük bir sorun haline geldi. Bu sadece Diyarbakır’ın sorunu değil, bölge genelinde de azalma olmasından dolayı bölgenin de sorunudur. Bunun bilinmesi gerekiyor. Kendi teknik sebepleri ile uçak sayısındaki azalmaya gitmeleri Diyarbakır’ı çok mağdur etti” dedi.

“Bazı düzeltmeler yapılacağına dair söz aldık. Ancak bunlar yeterli mi? Hayır” diyen Kaya, “Bu uçak sayısının azalması kentin turizm, sanayi ve sosyal yaşamını çok olumsuz etkiliyor. Diyarbakır sadece Diyarbakır değil, bölgenin merkezidir. Uçak seferlerinin daha çok artırılması gerekiyorken, böylesi bir yola başvurmak bu kente haksızlıktır” şeklinde konuştu.

“Erbil'e haftada 3, Almanya'ya haftada 6 uçak seferi yapılıyordu”

Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ve TSO Yönetim Kurulu Üyesi Fadıl Oğurlu da, hava yolunun özellikle kentteki sanayici için çok önemli olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

“Diyarbakır Organize Sanayi Bölgemiz, hava limanına 25 kilometre, Ortadoğu'ya açılan Habur Gümrük Kapısı'na yaklaşık 300 kilometre ve Mersin Limanı’na da 600 kilometre mesafededir. Diyarbakır Havalimanı'ndan Erbil'e haftada 3, Almanya'ya ise haftada 6 uçak seferi yapılmaktadır. Şimdi uçak seferlerinde kısıtlamaya gidilmesi ve bilet ücretlerinin artırılmasındaki amacı anlamıyoruz. Bir yetkili çıkıp da açıklama yapsın. Yani biz sanayiciler Diyarbakır, bölge ve ülke ekonomisine katkı sunmaya çalışırken, çabamızı bunun için harcarken, birilerinin bu çabaları sekteye uğratması kabul edeceğimiz bir karar değil. Özellikle bölgeye turistlerin gelmeye başladığı günlerde uçak seferlerinin azaltılması, turizmi ve ülke ekonomisini de olumsuz yönde etkileyecektir. Bu karardan biran önce vazgeçilmesi gerekir. Yetkililere bu yalnıştan biran önce dönmeleri yönünde çağrımızı yeniliyoruz. Yaptığımız görüşmeler olumlu geçti ama bu bile yetmeyecektir.”

912 kepenk kapatıldı

Diyarbakır Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birlik (DESOB) Başkanı Alican Ebedinoğlu ise kent esnafının zor durumda olduğunu, söz konusu nedenlerden dolayı daha da sıkıntıya gireceği konusunda uyararak, şunları söyledi:

“Birliğimize kayıtlı farklı sektörlerden toplam 42 oda var. Birliğimize üye toplam 60 bin esnafımız var. Son 6 ay içerisinde bu esnaflarımızdan 912'si malesef kepenk kapatmak zorunda kaldı. Şimdi de, Türk Hava Yolları'nın Diyarbakır uçak seferlerinde kısıtlamaya gitmesinin ardından, uçak bilet fiyatlarının artması, zaten zor durumda olan esnafı, daha da zora sokacaktır. Uçak seferlerinin düşürülmesine paralel uçak bilet fiyatlarında korkunç artışlar yaşandı. Bırakın sıradan esnafı, sanayicisi bile başka şehirlerden uçmak zorunda kaldı. Bilet fiyatlarının artması turistin, Diyarbakır'a olan ilgisini de düşürecektir. Dolayısıyla turizim esnafı başta olmak üzere, ilgili bütün esnaflar iflasın eşiğine gelecektir. Geçmişte yaşanan olaylardan sonra büyük sıkıntı yaşayan ancak buna rağmen ayakta kalarak mücadelesini sürdüren, umudunu her zaman bir yıl sonrasına taşıyan esnafımıza büyük ekonomik sıkıntılar yaşatacaktır. Devlet büyüklerimiz her gün ekonomik kalkınma hamlesinden bahsediyor, bunun için umut veren projeleri açıklıyor. Bunlara paralel sanayicimiz ve esnaf olarak bizler de her türlü gayreti gösterirken, uçak seferlerinin düşürülmesi, kalkınma hamlesini sekteye uğratacaktır. Diyarbakır Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (DESOB) olarak bizler, hiç bir zaman tartışmanın, çözümsüzlüğün tarafı olmadık. Biz her zaman çözüm odaklı fikirler üreterek, kent dinamikleriyle birlikte arayış içerisine girdik. Şimdi uçak seferlerinin düşürülmesi ve bilet fiyatlarının arttırılması ile ilgili olarak da biz esnaf temsilcileri, çözüm odaklı çağrımızı yeniliyoruz. Uçak seferleri zaman kaybetmeden arttırılarak, bilet fiyatlarının da düşürülmesini talep ediyoruz.”

Diyarbakır Ticaret Borsası Başkanı Engin Yeşil, geçey yılın ilk 6 ayında Diyarbakır'dan, 6 bin 600 uçak seferinin yapıldığını hatırlatarak, bu yılın ilk 6 ayında uçak seferlerinin 5 bin 500'e düşürlüdüğünü dile getirdi.

“Diyarbakır-Paris ile Diyarbakır-İstanbul uçuş bedeli arasında fark yok”

Geçen yılın ilk ayında 1 milyon 30 bin yolcu sayısının da bu yılda uçak seferlerinin azaltılması nedeniyle 870 bine düştüğünü anlatan Yeşil, sözlerine şunları ekledi:

"İş insanlarımız ticari görüşmeleri için Urfa, Elazığ gibi illerimizden batıya seyahat etmek zorunda kalmıştır. Artan uçuş ücretleri nedeniyle vatandaş Avrupa uçuş bedelinden fazla para ödemekte, bunları kabul edilebilecek bir durum değil. Diyarbakır-Paris ile Diyarbakır-İstanbul uçuş bedeli arasında bir farklılık bulunmamaktadır. İstanbul uçuş ücreti Paris uçuş ücretinden daha pahalı. Bu yalnış politikadan biran evvel dönülmes gerekiyor. Aksi taktirde kent turizmi, yatırım ve ihracatımız ciddi anlamda zarara uğrayacaktır. Diyarbakır Hava Limanı, uluslararası uçuşların da yapıldığı modern ve yıllık 2 milyon yolcu sayısına ulaşmış bir havalimanıdır. İlimizin ve bölgemizin potansiyeli gözönünde bulundurularak iç ve dış hat seferlerinin çeşitlendirilmesi, ek seferlerin ilave edilmesi gerekmektedir. Yetkililerin bu konuya acil bir çözüm bulması gerekmektedir."

TÜRSAB: Diyarbakır turizm merkezi haline geldi

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Güneydoğu Anadolu Bölge Temsil Kurulu Başkanı Mehmet Akyıl ise 3 milyon turist hedefi ile bir kentte günlük en az 35-40 seferin yapılması gerektiğini söyledi.

Diyarbakır'ın bu yıl bölgede bir turizm merkezi konumuna geldiğine dikkat çeken Akyıl, “Diyarbakır'daki uçuş sayısı Adana, Trabzon, İzmir, gibi illerimizdeki uçuş sayıları kadar olmalıdır. Kente gelen her uçakta turist grubu bulunmaktadır. Uçuş sayılarının düşük olması otomatik olarak bilet fiyatlarının yükselmesine yolaçtı. Diyarbakır'dan yapılan seyahatlere sefer yetersizliği ve yolcu yoğunluğu nedeniyle yüksek fiyat çıkmaktadır. Yüksek fiyat da kente olan ilgiyi azaltmaktadır. Bu nedenle ilimize sefer yapan uçak firmaları, acilen ek sefer çıkarıp, uçuş sayılarını arttırmalıdır” ifadelerini kullandı. (RUDAW)

Kategori: Genel
YORUM YAPIN(üye olmadan da yorum yapabilirsiniz)
Yorumla
İptal

KATEGORİ HABERLERİ

-